Pages

Sunday, May 20, 2012

IX-oh my malaysia



semasa Cairo Uni International Day bulan lepas..
ini antara komen komen pengunjung ke tapak pameran kami..


we respect you simply as you work
not just talk

Malaysia currently is the best to represent Islam.
get going

really it is amazing day.
I take a picture with tonkono(?) (songkok actually)



hmm.. begitulah orang luar menganggap baik negara kita.
hakikatnya..
tunggu dan lihat PRU-13..yang entah bila...
moga kemenangan di pihak yang diredhai.
dengan jalan kebenaran.
Ameen.
:)

#saya sempat jugak kutip sticker-sticker pink yang dah duk bersepai ke bawah... kan kena selamatkan 'tanah air' kita bersama..

2 comments:

  1. Assalamualaikum wbt
    Sekadar muzakarah saja.
    Adakalanya org Melayu beranggapan bhwa asalkan org Arab, mrk akan tahu segala2nya mengenai Islam dan hukum-hakamnya. Dimana2 jua pun jika sistem tidak menyokong yang haq akan berlaku kemungkaran yang beleluasa. Hati manusia menjadi keras! Surah AtTaubah:101 مِمَّنْ حَوْلَكُم مِّنَ الْأَعْرَ‌ابِ مُنَافِقُونَ ۖ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ ۖ مَرَ‌دُوا عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ ۖDan di antara orang-orang yang di sekeliling kamu dari orang-orang "A'raab" ada yang bersifat munafik dan (demikian juga) sebahagian dari penduduk Madinah; mereka telah berkeras dengan sifat munafik;

    Perkataan `مَرَ‌دُوا ` bermaksud mereka telah kembali ke sifat munafik apabila tidak ada teguran, pencegahan dan membiarkan maksiat menjadi perkara lumrah dimana suatu ketika dahulu adalah asing bagi kita.
    Sistem PRU yang sedia ada hanyalah sbg wadah untuk kita mudah bergerak ke arah Islam dan mencari kebenaran. Dgn adanya pelbagai akta dan enakmen, apqalagi yang mudah bergerak jika tidak melalui politik. Setiap perkara yang baik kita sokong, dan setiap yang mungkr janganlah pula kita jadi pembela bagi org2 yang jahat. Surah AlMaidah:2 وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ‌ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ۚDan hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertaqwa, dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa (maksiat) dan pencerobohan.
    Wallahualam

    ReplyDelete
  2. alaikissalam..
    di mesir sini tgh hangat pilihanraya presiden,,memilih hala tuju pimpinan negara revolusi.
    mngubah sistem sedia ada ke arah yang haq mmg satu cabaran utama..skop lebih bsr,pembinaan umah melalui pembikinan politik telus dan intelektual rakyat yg matang.
    moga kebenaran kan terbukti suatu hari nanti,,
    tiada yang benar melainkan yg benar2 belaka..
    sama2 mendoakan,,dan juga berusaha meletakkan Islam di tempat tertinggi..
    Ameen.

    ReplyDelete