Sunday, August 23, 2015

syukur I


tahun lima memang perit. ini testimoni aku.

sepanjang musim exam,stressed out tahap super saiya. subjek OnG yang melambak nak dihabiskan,subjek paeds yang menguji ketabahan bulan puasa..haih.

pernah hari ketiga aku study kat library, pukul 12.30 aku mulai tepu membaca. seakan mual nak muntah.baca apa pun tak masuk.dah tak tahan,balik rumah,melantak tidur.
waktu Asarnya,aku melangkah ke masjid Sayeda Zainab. kat sana aku curhat sepenuh hati kepada-Nya di bawah keberkatan cucunda Nabi s.a.w. Aku pulang bila ammu masjid mengarahkan kami keluar setelah tamat waktu ziarah untuk muslimat.

let me tell you a secret.now it's not of course.
study leave untuk subjek paeds ialah 12 hari.tapi lima hari aku ponteng study!! khatam siri Syurgamu Ramadhan 14 episod..lain2 movie jangan ceritalah.
tidur? almost all day long.yang makruh tu aku amalkan.hampeh.
setibanya hari kejadian,nganga tengok soalan exam.'ya Allah berilah aku lulus'.doa paling kencang usai melepaskan kertas jawapan. 

apapun,didapati result aku pangkat Jayyid Jiddan. terbeliak biji mata.
Alhamdulillah thumma Alhamdulillah.
entah doa mama abah, sahabat, orang soleh mana yang aku tumpang.

kalau orang tanya apa rahsia,
jawapan aku tetap cliche.

JANGAN PUTUS ASA!
itu sikap orang beriman.

Image result for dont give up