Monday, March 14, 2011

sinergi

esok saya dijadualkan telah berada di Mesir kembali.
syukur Alhamdulillah untuk itu.
juga saya sedang menghabiskan jam-jam terakhir di bumi Malaysia.
syukur Alhamdulillah untuk itu juga.

kali ini a bit emotional..
yelah,hari ini saya didatangi kekasih lama.
setelah lama tak jumpa.
juga teman sekepala semasa zaman tingkatan dulu.

dah juzuk sebelas katanya.hebat.
banyak borak pasal realiti hidup remaja..dan spesifiknya mahasiswa mahasiswi.
macam-macam ada.
membuka topik,mendengar hujah,memahami isi.
bertukar-tukar interview pasal DQ dan Egypt.
yup.kagum dan berdoa...



Hanum,sahabat dunia akhirat.

Subhanallah.saya diberi kesempatan untuk menghabiskan hampir sehari suntuk dengan dia.
dan ini perbualan kami yang sangat terkesan di hati saya.
lebih lagi dengan wajahnya yang seakan merayu.
dan matanya yang juga bersinar,berharap.
usai solat berimam-makmum....

"zik,aku nak sangat kau baca buku Sinergi tu.entahlah,aku rasakan itulah apa yang aku nak sampaikan pada kau."

"hmm,baik hanum.demi kau,nanti ada kelapangan aku try baca."

sinergi.memang pernah nampak buku tu bertahun lepas.
tapi tak ada zouq lagi masa tu.
lepas ni,perhaps.tunggu bila ada waktu sesuai ye.

pada sesiapa yang pernah baca,boleh bagi intro sikit tak?
dapatkan bayangan.



-teman; cermin pada diri kita.
dia sentiasa ada.
menemani perjalanan.
hadapan atau belakang.
dulu atau sekarang.
kita melihatnya.
sebagaimana dia melihat kita.
kesetiaan;ia menjernihkan
mata hati.-

and now.saya perlu berhijrah.
roh dan jasad.
roh mencari zon iman.
jasad mencari medan perjuangan.
meninggalkan insan tersayang sementara ini.
bila pulang nanti,
mahu jadi muhajir yang ansar...
ameen.


-masa cemburu pada cinta kita,kalian.-

p/s-chekpoint III-istiqomah.saya sambung kemudian.insya Allah..

selamat malam,Malaysia ku.
sayonara.

sleep well.
eat well.
study well.










8 comments:

  1. ama dah baca sinergi
    cuba try tanya dia

    ok,saya tak tpu
    post ini buat saya rindu awak dan smua rakan seperjuangan kita.wuu~

    ReplyDelete
  2. Tengok gambar famili tuu..huh

    how time flies.

    jalan ke rawang eh?

    bulan 6 ni balik tau. tak besla berempat. you are the princess. eceh!

    selamat perjalanan.

    ReplyDelete
  3. Oh.

    Husna dah menghadam Sinergi tu. Latar tempat smuenya di Jordan. Sinergi tu, hadiah dri sahabat di Sambest. Kt sne smue org sdg berfenomena - Hilal Asyraf..

    mmg terbaik! bru tahu hakikat bersahabat atas iman yg sebnarnya.

    Baru tahu yang bersahabat boleh sampai syurga.

    Baru tahu yang bersahabat bukan sekadar kawan.

    Tapi, teman perjuangan hati.

    Dan selepas mengekstrak seluruhnya,
    baru tahu apa itu menghargai.

    Try la baca. Tak rugi, kak.. :)

    ReplyDelete
  4. sinergi..
    " apabila semua dihubungkan dgn keimanan,,maka ia akan menghasilkan ssuatu yg luar biasa"

    sahabat atas dsat iman..

    keimanan yg mnyatukan hati2..
    dgn kesatuan akn lahir ssuatu yg luar biasa..
    inilah senergi

    semuanya krn IMAN..

    mmg best hanis!

    slamat kmbali pulang dik=)

    ReplyDelete
  5. akak, baca! baca!

    akan jadi satu, jika ia berlandaskan keimanan. Allah!

    dan selamat pulang. Semoga selamat semuanya :)

    ReplyDelete
  6. alee>ak pon rindu gak weyh..eh ak nk tny sumtin laa..psl dinar iraq.further in fb.

    abg>haha.akhirnya abg mengaku jugak.

    husna,k mumtaz,husna>ok3.terima kasih sume..

    ReplyDelete
  7. zikri! awk jmpe hanum?? waaa... np ttbe syahdu nh.. miss u guys a lotttt...!!

    TC tw!

    ReplyDelete
  8. iffah!!haah.dy dtg umah kite.
    fah,we miss u a lot more,dear.huh.dy maseh dgn prngai drama queen dy lg.don worry..hehe.

    ReplyDelete