Sunday, September 23, 2012

saya,phobia.

bismillah.

saya jarang akui kelemahan. (degil)
tapi ini perlu. saya ophidiophobiac.

(jemput klik pautan di atas untuk maklumat lanjut..sebab saya tak sanggup menjelmakannya dalam bentuk tulisan)

fear factor

sejak bila,,kalau tak silap tahun 2008.
tengok rancangan Discovery (pasal tu) satu jam non stop.
habis je citer tu..saya macam blank..lost.
ergh. tak tahu nak bayangkan perasaan 'aneh' tersebut.
dari situ,,saya menyesal dengan apa yang saya tonton.

Symptoms of specific phobias may include:
  • Excessive or irrational fear of a specific object or situation.
  • Avoiding the object or situation or enduring it with great distress.
  • Physical symptoms of anxiety or a panic attack, such as a pounding heart,nausea or  sweating, trembling or shaking, numbness or tingling, problems with breathing (shortness of breath), feeling dizzy or lightheaded, feeling like you are choking.
  • Anticipatory anxiety, which involves becoming nervous ahead of time about being in certain situations or coming into contact with the object of your phobia. (For example, a person with a fear of dogs may become anxious about going for a walk because he or she may see a dog along the way.)
Children with a specific phobia may express their anxiety by crying, clinging to a parent, or throwing a tantrum.
(source:webMD)

teman teman rapat dah maklum.
ada je yang pernah mengusik (or kenakan) saya.
hah..mereka tahulah reaksi saya yang 'separa tak betul' tu..

jadi saya menyeru dan mintak simpati.. :']
tolong jangan post apa apa berkaitan tu.

tahun lepas saya hadiri First Aid Course.
cam diagak,,sampai part tu,,ada imej yang tersiar di skrin.
Allah hai..malam hari yang sama, saya mimpi ngeri.
tak berdaya.
esoknya,satu hari bad mood.

biar ini dijadikan peringatan peritnya azab kepada saya.
namun,saya tetap berdoa...kan Allah Maha Mengubati.


#cukuplah..tangan yang menaip dah menggeletar.



No comments:

Post a Comment