Monday, August 15, 2011

sighed..

I.
ada tiga peluang besar yang mana jika dilepaskan sangat menempah kerugian.
berdasarkan hadis Rasulullah s.a.w;

1. Nama Rasulullah disebut,tetapi tidak berselawat ke atasnya.

2. Berkesempatan hidup bersama orang tuanya, tetapi tidak masuk ke syurga.

3. Hidup di bulan Ramadhan,tetapi tidak terampun dosa-dosanya.

hmm...apa yang telah kita lakukan selama hidup ini.



II.
sebaik-baik manusia ialah yang memberi manfaat kepada orang lain.

hmm..kita yang belum cukup baik,bagaimana ingin menjadi sebaik-baik itu..


III.
mama meluahkan,
"entahlah..masa abang pergi mula-mula dulu,mak biasa-biasa je. mungkin anak pertama yang mama lepaskan (ke luar negara) anak lelaki,jadi lebih rileks sikit..

bile kakak nak pergi,mama rasa sama je (perasaan time abang). mungkin sebab kakak nampak confident,so mama pun confident lah."


hmm..mama tak tahu,sebenarnya sebab saya nampak mama confident kat saya lah, baru saya confident.,



-cuma coretan-

2 comments:

  1. abang anggap macam pergi asrama je.
    kat asrama pun takleh skype. hehe.

    khidmat untuk mak abah adik baik2.

    Love.

    ReplyDelete
  2. haha..ntahla,hanis pon tak taw nak anggap pe.

    yes,sir..

    ReplyDelete