Pages

Tuesday, November 15, 2011

reality show #3 #2 #1


akhirnya saya mempersembahkan..

tempat ketiga,


bagi mencari pewaris jutawan terkemuka,Donald Trump. 
masa sekolah rendah lagi saya dah follow.
kononnya,nak belajar selok belok pengurusan bisnes.






tempat kedua,
ehem..rasanya dah ramai tahu ni :)
kalau tengok,memang boleh gelak sampai tak ingat dunia..
memaparkan lawak artis artis korea selesaikan misi.
sesuai ditonton untuk redakan stress..





so, the first place goes to..


dalam banyak banyak, T.A.R lah yang saya rasa paling real.
perlumbaan merentasi seantero dunia.
mengenali budaya sosioekonomi sesebuah negara.

yang mana pada episod final,
para pemenang mengakui
bukan ganjaran wang yang ditagih sebenarnya.
tapi persefahaman dan nilai kasih sayang.
kepercayaan ;satu kunci muafakat.
mereka lebih menghargai partner masing masing
bersama nikmati keajaiban hidup

inilah hakikat.
inilah realiti.



p/s-maaf.sekiranya mungkin ada yang kurang setuju dan merasakan semua itu tidak bermakna.
tapi lain bagi saya. sebab sedikit sebanyak ia mengajar sistem nilai pemikiran kita.
buat selagi betul.
sisih yang salah.

baiklah..saya mahu menikmati musim sejuk..
haa. salam alaik.
^_^




No comments:

Post a Comment