Wednesday, May 22, 2013

dididik


di rumah Ustazah Sana'..
macam biasa, saya ditasmik bacaan.

setelah itu tiba sesi tahsin (tilawah menghadap Quran sambil betulkan tajwid)

"zikra, teruskan baca sampai saya minta berhenti."

erk.kenapa..tak pernah ustazah suruh baca sebanyak nih
tup tup..dah berlalu sepuluh halaman rupanya.
fuuh~

akhir perbualan, dengan senyuman yang tak pernah lekang,
"sebenarnya kamu ada saja masa untuk ulangkaji Al Quran kan.."

gulp. tersedar:
1. saya dah tiga minggu terpisah hubungan dengan Ustazah. calling-calling,bertanya khabar pun tidak..apatah lagi ziarah rumah Ustazah sambil bermain dengan cucu beliau.
2. melihatkan prestasi ingatan saya yang tidak memberangsangkan dan kian melembap persis keldai berjalan memikul buah-buahan (di Mesir)
3. haila Zik..jangan kaf-sin-lam-alif-nun dan nun-sin-ya-alif-nun sangat..

benar. istiqamah yang membezakan kita.


syifa wa rahmah


akademik satu sub-pendidikan.
Al Quran masih buku pertama.


#senyum gelabah nak exam~


2 comments:

  1. Hai Zikri.
    Di sini akak menjengah pula.
    :)

    Selamat berusaha untuk exam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai akk..
      k dah jengah balas.
      selamat jugak! hehe
      :)

      Delete