Sunday, September 18, 2011

broga hill


sehari selepas Hari Malaysia..saya sekeluarga keluar jalan-jalan..nak daki Bukit Broga di Semenyih..

menginap satu malam di hotel Uptown Imperial.. main bowling jap..

let's fight!!
mama memang champion lah.. strike banyak kali..
dapat 153 points..kalah wakil selangor yang main kat lane sebelah..
whoaa..



video

tak caya??tengok vid ni..



pagi-pagi lepas solat Subuh kat surau berdekatan..terus naik bukit..around 6.30 pagi..

aunty parking tu cakap,"ada yang dah sampai puncak ooo..pukul 2 pagi lagi dorang dah naik.."


stesen pertama sebelum puncak sebenar
yeah..finally..
abah dan adek tak nak sampai sini..
pendakian ambil masa lebih kurang 45 minit..ramai betul pengunjung bukit nih..lagi-lagi hari cuti.. naik sesak dibuatnya kat atas tu..ingat nak kejar masa sebelum  matahari terbit..tapi time kami naik.. matahari pun naik sekali..huhu

jom relaks tengok keindahan ciptaan Allah..




hmm..nyaman rasanya..




aku dan elemen
batu-rumput-tanah-pokok-awan



bajet penjelajah alam..hihi
-tentukan jalan kita..


me and family..behabbeeku


"oi akak..tunggulah.."
hehe.


air kelapa pengembali tenaga


begitulah al kisahnya... Alhamdulillah 'ala kulli hal.
Broga Hill 2 km je..kalau teruskan lagi 3 km..menuju Gunung Tuk Wan.. tak pelah..lain masa kot.

episod kembara Gunung Tahan tahun lepas coming soon...

4 comments:

  1. Bestnya dah jejak broga hill.. mesti indahkan pemandangan kat sana...

    salam singgah.. ^^,

    ReplyDelete
  2. mak pakai baju warna 'koneng' woo.

    ish, panjat tak ajak..

    hah.

    ReplyDelete
  3. Saya dulu panjat sebelum subuh.
    Sempat bersubuh bersama alam.
    Solat di samping udara yang sangat nyaman.
    Sangat rindu semua tu!

    ReplyDelete
  4. faaein-yup.sgt indah.:)

    abang-nak ajak,len kali lah..hehe

    penchenta-waa seronoknyer..lg best..

    ReplyDelete