Wednesday, June 15, 2011

kena kritik

kadang-kadang,selaku manusia biasa.ada saja ketidak puashatian orang lain pada kita.berikut merupakan koleksi kritikan yang pernah ditujukan pada saya.tepat ke batang hidung:

kritikan pedas;

-tiap orang berbeza,mana boleh nak ikut kehendak zik je..

-amboi.'cantik'nya bahasa!ada Rasulullah ajar camtu?

yang tajam;

-apa yang awak cakap tu sarcastic,taw tak?

-jangan tahu fikir saja,bertindaklah!

ini bahaya;

-pendapat sayalah,awak takde sincerety.

-macam ni ke budak sekolah agama?!

fergh..mahu berasap telinga dengar...

apa apa pun.demi iman dan emosi yang hampir berlaga,

TERIMALAH.... apa orang kata,ada betulnya. merekalah cermin pada diri kita. kalau tidak, diri kita akan statik..berada di takuk lama.mahu saja makin teruk tanpa teguran sekeliling. BERUBAHLAH.itu jalan penyelesaian yang terbaik untuk kita,dia,mereka dan kamu.


SALAH atau BETUL,nilailah baik-baik.
usah terlalu difikirkan, sampai hilang keyakinan diri
jangan terlampau menafikan, sehingga ego kuasai diri..

jangan lupa...

FIRMAN Allah SWT yang bermaksud: Katakanlah (Wahai Muhammad): “Jika kamu sembunyikan apa yang ada dalam dada kamu atau kamu melahirkannya, nescaya Allah mengetahuinya; dan ia mengetahui segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Dan Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu."

sekian.maafkan diri yang tak mungkin sempurna ini..


3 comments:

  1. zikri, kadang kadang kita tak perlu telan apa yang diorang kata,
    ludahkan ke tepi.

    suka yang ini :
    SALAH atau BETUL,nilailah baik-baik.
    usah terlalu difikirkan, sampai hilang keyakinan diri
    jangan terlampau menafikan, sehingga ego kuasai diri..

    Jazakillau khairan kathira.. :)

    ReplyDelete
  2. Semoga zikri menjadi lebih matang mengharungi kehidupan yang macam-macam.

    Barakallahu fik, dik =)

    ReplyDelete
  3. pa a>yup.kadang kadang.

    k nisa>ameen..matang juga satu nikmat. nikmat membesar...Allah yukhallik,kak.

    ReplyDelete