Thursday, October 24, 2013

untuk shakila

salam alaik.

sekarang aku lebih mampu untuk tulis.

shak, pertama kali tahu kau nak sambung malaysia,aku slumber je..in state of denial.
lepas peluk kau masa kat rumah hari tu,terus terasa yang aku kena terima kenyataan..tak mudah untuk biar kau pergi..jauh.

atas alasan..

1. kau schoolmate aku..dekat lima tahun kita kenal.kau faham aku almost 100%. betapa degilnya dan 'kuat'nya aku..

2. jujur,kita bukanlah best friends yang duk berkepit sana sini..gossip berdua sampai tengah malam..sharing benda-benda comel sama..tak. tapi aku tahu,kau ada. itu lebih dari cukup.

3. bila aku rasa down lalui masa mencabar,usha kau pulun study kat library,baru aku rasa semangat balik. entah.lepas ni aku nak usha siapa..

4. gelak kau..unik. bersungguh gila.tu yang aku akan rindu.sebab kau selalu layan apa-apa yang aku rapikkan..walau mengarut je semua..hehe

5. ingat kan pagi 26 Julai 2013 exam oral parasite

"shak,,hello.weh boleh tolong aku tak..aku pincang nih"

"nape zik?"

"kan aku fly pergi yaman malam ni..tengok beg sebelah katil..dah tak rasa diri aku kat egypt dah.. try jawab soalan past years..tak boleh nak fokus langsung..nervous kot..terbayang yaman je sekarang."

"laa..tak sabar nye..habis tu?"

"hehe..aku taw ni cam kerja gila..boleh tak kau datang sekolah awal..soal soal dengan aku..at least aku boleh tenang sikit."

"haha ok.no hal.aku siap jap."

"thanx shak..sori taw susahkan kau. 6.30 kita jumpa kat hadiqah ea."

hmm..orang pertama yang aku cari time kalut..kau.

6. masa nak tulis wasiat untuk kau sebelum kau balik Malaysia,tangan ni menggeletar..air mata laju menitik..ah.aku komotkan je kertas tu. campak.bangun,ambil wudhuk,solat,nangis..

7. kalau kau rasa kau penambah perit perpisahan aku dengan kawan kawan aku yang lain, kau silap..bahkan kaulah yang terawal mengajar aku erti tabah sebelum saat ia benar-benar teruji.


zaman remaja




pesanan ringkas aku..

-walau di mana kita dan apa keadaan sekalipun, jika niat kita baik akan disusuli oleh tindakan yang baik dan menghasilkan natijah yang baik. insyaAllah

-kapal terbang tidak akan mendarat di atas landasan yang penuh dengan kayu dan batu-batuan. begitu juga ilmu tidak akan mendarat di hati yang kotor dan berpenyakit.

adios.
jumpa kau kat puncak kinabalu..eceh
;D

No comments:

Post a Comment