Saturday, July 16, 2011

filem kasih

hmm.
tentang abang.
Haniff zikri:updatela blog banyak2.tengah free xde keje nih.

lalu,saya memberi alasan.

zikr_ilhakim: busy nih pk umah, ulang alek kedai.shopping(balik mesia) baru habis.kdg2 dah tulis byk2 pastu tertidur.haha.

tamat.
kini tentang Nur Kasih.katanya drama bersiri yang saya tak pernah tonton ini telah ditonton seramai 19 juta rakyat Malaysia!
wow.hebat tu.memang fenomena.tapi bukan pada saya.

maka dengan semangat pasca exam,saya pun klik pada malaymoviesfull.blogspot.com..
untuk merasai keunikan Nur Kasih the movie tu..

-petra,jordan-

sedang mahu ke jordan,tapi entah bila nak sampai seru..
saya tahu ada pihak yang sentiasa menunggu di sana.
takpe,saya dah dapatkan sedikit auranya...

jangan lupa juga lokasi utama;
parit 14 & 15 sekinchan,tanjong karang.
selangor,malaysia.

baiklah.usai menilai,keistimewaan karya kabir bhatia ialah;
-susunan plot yang menarik
-elemen family bonding yang hebat
-skrip kemas dan menyentuh

the most touching scene is...
(pada sayalah.yang mudah sensitif pada bab-bab keluarga)
di ruang tamu rumah kampung,
saat seorang ibu ikhlas menuturkan kasih terhadap anak kecintaannya.

"Adam anak mak.kalau terguris hati pun,saat tu jugak mak maafkan.
mak tak nak anak mak hidupnya tak berkat.
mak nak tengok anak mak hidup senang dunia akhirat.
itu tugas mak.
dari Adam kecik,sampai sekarang,itu tugas mak."

sepertinya beliau membawa suara hati ibu-ibu sedunia.
dua kali; "itu tugas mak."
aduhai anak,tugas kita bagaimana?
takkan hanya mahu melaksana bila terasa ajal menjengah?
sedangkan ibu penuh dedikasi membesarkan kita sedari alam rahim lagi.
hingga hujung nyawa kita.

(mood:mama,Hanis rindu..)

ada lagi..
melihat keakraban Aidil dan Adam.
kepada yang bergelar abang atau kakak,
belajar sayangi adik.
kepada adik-adik,
belajar hormati abang kakak anda.

tentang filem.
kalau baik,mampu mendidik jiwa masyarakat.
kalau biasa,boleh memuaskan hati masyarakat.
kalau buruk,bisa merosakkan mentaliti masyarakat.

cuma lebih molek jika pelakon-pelakonnya benar-benar molek,deh.

selamat menonton ye!

4 comments:

  1. ho lahh. molek molek deh? supo zik. hehe :D

    ReplyDelete
  2. dalam 19 juta orang itu,saya juga terkecuali

    haha

    ReplyDelete
  3. alee>sbb masa tu kite dah nak dekat pekse spm an.. hehe

    ReplyDelete