Tuesday, August 31, 2010

jam

hari ini sy shopping lg di jusco..matlamat lebih jelas;baju raya lelaki,kasut jalan,n jam sy.
mula mencari sekitar jam 4 ptg.dan terus mencari..tiba saat akhir nmpak jam tgn ade less sempena merdeka day nih.sape x nak beli..

lalu jam quartz yg elegan sgt brharga asal rm159.90 dpt turun harga smpi rm 47 menarik perhatian. suruhla apek tauke tu potong jam spy muat.mntak dy betulkan jarum ikut waktu sebenar. then dy kata dah 6:15 ptg..ya Allah, baru sedar masa tu belum solat Asar lg.tup2..jarumny rosak,x boleh dibetulkan.

so sy n mama pon pilih yg sama dgnny.xde beza pon.sebijik.pastu,masa tawke tu nk masukkan balik skru yg dah ditanggal,dy pki tukul kecik(ala sume mesti taw)..tp kali ni dy ketuk sekuat hati.. sak anteme(org jawa kata).lalu 'terkehel' lah attachmentny..sng kata,rosak lg.

last2,terpaksala kami pilih yg lain but still in the same price..mmg agak kekurangan berbanding jam idaman td..sedih mmg sedih..dah xde rezeki nk wat camne..huhu.kemudian kami terfikir..inilah padahny melambatkan solat..sape suruh.so kami bergegas ke surau berdekatan.

Hanis Zikri,apalah sgt nilai seutas jam n brg2 duniawi lain klu nk dinisbahkan dgn masa bersama Allah..kewajipan utama kita.inilah manusia..lalai n leka.ingatlah Allah semasa kita senang,Dia pasti mengingati kita semasa kita susah.Allah memberi lebih drpd apa yg kita pinta. jadi bersyukurlah dgn hati,amal,lisan dan buktikan!!

sudah sehari september..aduh.Allah saja tahu perasaan ini..
zikrie.

2 comments:

  1. countdown ke mesir berapa hari lagi?
    bersediakah anda?
    hehe

    ReplyDelete
  2. alee..berbelas ari je lg
    sedia atau tidak..bolos sj dinding itu.hehehe
    ape2pon,kite wajib bersedia..

    ReplyDelete